تعیین تکلیف ثبت اسناد و املاک استان تهران در خصوص نحوه ارسال خلاصه معامله

زمان تقریبی مطالعه این مطلب: < 1 دقیقه

تعیین تکلیف ثبت اسناد و املاک استان تهران در خصوص نحوه ارسال خلاصه معامله

شماره : ۱۰۱/۹۲/۶۸۰۱

تاریخ : ۱۳۹۲/۰۱/۲۷

پیوست : ندارد

ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران

با سلام

احتراما پیرو نامه شماره ۱۰۱/۹۱/۱۶۱۴۷۱ مورخ ۹۱/۱۱/۲۸ موارد زیر در خصوص نحوه ارسال خلاصه معامله به واحدهای ثبتی استان تهران اعلام می گردد. دستور فرمائید موضوع به نحو مقتضی به اطلاع کلیه دفاتر اسناد رسمی رسانده شود.
۱.ارسال الکترونیکی خلاصه معامله و چاپ آن می بایست همزمان با امضاء دفتر انجام پذیرد ، بدین طریق که ابتدا سردفتران محترم نسبت به ثبت خلاصه معامله الکترونیکی در سامانه ثبت اقدام و پس از امضاء دفتر توسط معامل و متعامل ، نسبت به ارسال نسخه الکترونیکی و چاپ نسخه فیزیکی آن اقدام نماید.
۲.نسخه فیزیکی پرینت شده از سامانه کمافی سابق در دو نسخه (یک نسخه مخصوص اداره ثبت و یک نسخه مخصوص متعامل) تهیه و چاپ می گردد که می بایست نسخه متعامل تحویل خریدار شده و ایشان جهت تعویض سند و صدور سند کاداستری به اداره ثبت مربوطه راهنمائی گردد.
۳.هر دو نسخه پرینت خلاصه معامله کمافی سابق می بایست به امضاء متعاملین و سردفتر و دفتریار رسیده و به مهر عدم بیع شرط و یا بیع شرط ممهور گردد.

سید صادق سعادتیان

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران

از طرف توحیدی

تصویر نامه در ادامه مطلب

تعیین تکلیف ثبت اسناد و املاک استان تهران در خصوص نحوه ارسال خلاصه معامله

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.