رأی نظر مشورتی کانون درخصوص دفتر الکترونیک گواهی امضاء اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، دفتر حقوقی و حمایت قضائی کانون در پاسخ به سوال یکی از دفاتر اسنادرسمی در رابطه با دفتر الکترونیک گواهی امضاء، پاسخ داد.
متن پاسخ دفتر حقوقی کانون به این شرح است:
“مطابق ماده ۹ شیوهنامه بهرهبرداری از دفتر الکترونیک گواهی امضاء، سردفتر مکلف است پس از تایید گواهی امضاء،شناسه یکتا، رمز تصدیق و شماره ترتیب اختصاص داده شده توسط سامانه را بر روی برگ گواهی امضاء به صورت دستی درج نماید.
با عنایت به عدم قید اختصاص هر شناسه یکتا به یک ردیف گواهی امضاء و تعبیه امکان گواهی امضاهای موضوع یک فرم در سامانه با یک شناسه یکتا و صحت سنجی تمام ردیفهای گواهی امضا به همان شناسه مرقوم، به نظر میرسد اخذ و اختصاص شناسه یکتا و رمز تصدیق متعدد در چنین فرمهایی ضرورتی ندارد”.
منبع : کانون سردفتران و دفتریاران