بروزرسانی و تکمیل پرونده مالیاتی

زمان تقریبی مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

بازدیدها: ۱۶۱۰

ویرایش اطلاعات ثبت نام پرونده الکترونیک مالیاتی

(بروزرسانی و تکمیل ثبت نام)

جهت بهره‌مندی کامل از خدمات الکترونیکی مالیاتی لازم است تا اطلاعات پرونده الکترونیک را همواره بروز نگه دارید. هرگونه تغییر مرتبط با پرونده مالیاتی، باید حداکثر تا دو ماه در این سیستم ثبت گردد.
همچنین چنانچه پیغام‌های قرمز رنگی در این صفحه مشاهده نمودید لازم است تا آن را دقیق بررسی نموده و اطلاعات دقیق و صحیح مرتبط با آن را در سیستم ثبت نمایید. با توجه به اینکه ارسال و تایید اظهارنامه الکترونیک و سایر خدمات مالیاتی ارتباط مستقیم با پرونده الکترونیک شما دارند لازم است هر سه ماه وارد پروفایل خود شده و نیازمندیهای جدید اعلام شده را تکمیل نمایید.
هر گونه تغییر در اطلاعات توسط ممیز مالیاتی مجدد بررسی شده و در صورت تایید شما در وضعیت تایید و ثبت نام کامل و استفاده از خدمات مالیاتی (گام ۴۴) قرار خواهید گرفت. در صورت نقص اطلاعاتی و یا اشکالاتی احتمالی شما قادر به استفاده از خدمات الکترونیک نخواهید بود.

ویرایش اطلاعات ثبت نام

ویرایش اطلاعات ثبت نام

 

پنجره اطلاعات پایه

ویرایش اطلاعات پایه

ویرایش اطلاعات پایه

اطلاعات پایه و اولیه

فیلد سردفتران دفتریاران
نوع فعالیت تجاری تجاری
تاریخ شروع فعالیت حسب مورد حسب مورد
عنوان واحد/شهرت کسبی سردفتر دفتر اسناد رسمی … تهران دفتریار دفتر اسناد رسمی … تهران
مشاغل هشتگانه (گروه اول اظهارنامه) سایر (گروه دوم و سوم) سایر (گروه دوم و سوم)
مشاغل انفرادی دفاتر اسناد رسمی دفتر یاران
اتحادیه صنفی ذیربط دفاتراسناد رسمی دفتر داران
مجامع حرفه‌ای/تشکل‌های صنفی (*) به شرح توضیحات ذیل به شرح توضیحات ذیل
اتحادیه صنفی جدید (*) به شرح توضیحات ذیل به شرح توضیحات ذیل
پروانه کسب پروانه و جواز کسب دارم پروانه و جواز کسب دارم
شماره پروانه کسب شماره ابلاغ سردفتری شماره ابلاغ دفتریاری
تاریخ پروانه کسب تاریخ ابلاغ سردفتری تاریخ ابلاغ دفتریاری
مرجع صدور پروانه کسبی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
شماره شعبه، کارگاه و پیمان شعبه حسب مورد حسب مورد
نوع مالکیت حسب مورد ملکی
تلفن ثابت و کد وارد کنید وارد کنید
نمابر و کد وارد کنید وارد کنید
پست الکترونیک وارد کنید وارد کنید
پایگاه اینترنتی وارد کنید وارد کنید
  • نوع فعالیت: تجاری (همچنین فعالیتهای معاف از مالیات) (در صورت نیاز به تغییر نوع فعالیت (تجاری/غیرتجاری) به اداره مالیاتی مراجعه نمایید)
  • تاریخ شروع فعالیت: تاریخ ابلاغ سردفتری یا دفتریاری
  • عنوان واحد/شهرت کسبی: حسب مورد (سردفتر دفتر اسناد رسمی … تهران) یا (دفتریار دفتر اسناد رسمی … تهران)
  • مشاغل هشتگانه (گروه اول اظهارنامه): سایر
  • مشاغل انفرادی: به شرح جدول فوق (در صورت نیاز به تغییر مشاغل انفرادی به اداره کل مراجعه نمایید)
  • اتحادیه صنفی ذیربط: به شرح جدول فوق
  • مجامع حرفه‌ای/تشکل‌های صنفی:
    • همکاران استان تهران: مجامع حرفه‌ای
    • همکاران سایر استان‌ها: اتاق اصناف ایران
  • اتحادیه صنفی جدید:
    • همکاران استان تهران: کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی – تهران
    • همکاران سایر استان‌ها: اتحادیه کشوری – سایر
  • پروانه کسب: پروانه و جواز کسب دارم
  • شماره پروانه کسب: شماره ابلاغ سردفتری یا دفتریاری
  • تاریخ پروانه کسب: تاریخ ابلاغ سردفتری یا دفتریاری
  • مرجع صدور/اقدام پروانه کسبی: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
  • شماره شعبه، کارگاه و پیمان بیمه: این مکان فاقد شماره شعبه، کارگاه و پیمان بیمه تامین اجتماعی می‌باشد.
  • نوع مالکیت: حسب مورد «ملکی» یا «اجاری»؛ اگر اجاری وارد کنید، نیاز به وارد کردن مشخصات مالک است. دفتریاران گزینه «ملکی» را انتخاب کنند.
  • تلفن ثابت و کد: وارد کنید
  • نمابر و کد: اگر دارید وارد کنید
  • پست الکترونیک: اگر دارید وارد کنید
  • پایگاه اینترنتی: اگر دارید وارد کنید
  • کارت بازرگانی: حسب مورد
  • مالیات سکه: حسب مورد
اینتاکد فعالیت انتخاب شده با نوع مشاغل انفرادی هم خوانی ندارد

اینتاکد فعالیت انتخاب شده با نوع مشاغل انفرادی هم خوانی ندارد

توجه: اگر مشاغل انفرادی صحیح انتخاب نشده باشد، با پیام «اینتاکد فعالیت انتخاب شده با نوع مشاغل انفرادی هم خوانی ندارد. توجه نمایید در صورتی که چندین مورد برای مشاغل انفرادی انتخاب نموده‌اید باید برای تمامی آنها اینتاکد مرتبط تعیین گردد» مواجه خواهید شد که لازم است فیلد «مشاغل انفرادی» و سایر فیلدها، طبق راهنمای فوق اصلاح شود.

اشکالات و نواقص اطلاعاتی

لیستی از خطاهای موجود که باید آنها را برطرف کنید.

چنانچه مواردی در اطلاعات شما یافت شود که نیاز به اصلاح دارد در دو رنگ نمایش داده خواهد شد. رفع پیامهای قرمز رنگ اجباری می‌باشد. در صورتی که موردی یافت نشود و شما در مرحله ویرایش اطلاعات باشید کلید تایید نهایی در منوها ظاهر خواهد شد.

اطلاعات تماس، نشانی و اقامتگاه قانونی

با کلیک بر روی گزینه «ویرایش» می‌توانید آنها را اصلاح کنید.

توجه: شماره همراه وارد شده در پرونده، باید متعلق به شما باشد (مطابقت شاهکار)

 

پنجره شعب / انبار / کارگاه

شعب / انبار / کارگاه

با پنجره «شعب / انبار / کارگاه» کاری نداریم و چیزی وارد نمی کنیم

 

پنجره شرکاء

پنجره شرکاء

پنجره شرکاء

به استثناء همکارانی که پرونده مشارکتی برای دفترخانه خود دارند، بقیه همکاران با این صفحه کاری ندارند (سردفتر و دفتریار شریک یکدیگر نیستند، وی را به پرونده خود اضافه نکنید. در این صفحه فقط باید نام خودتان به تنهایی باشد)

 

پنجره پرونده‌ها

پنجره پرونده ها

پنجره پرونده ها

سردفتران دفتریاران
تاریخ مشمولیت:۱۳۸۹/۰۷/۰۱

مرحله مشمولیت: چهارم

عدم مشمولیت

 

پنجره فعالیت‌ها

(بسیار مهم)

پنجره فعالیت ها

پنجره فعالیت ها

سردفتران دفتریاران

فهرست فعالیت ها بر اساس استاندارد آیسیک ۵
درصد فعالیت: ۱۰۰%
نوع فعالیت: خدمات و سرمایه گذاری
کد استاندارد: کد K7411006 دفتر اسناد رسمی
توضیحات کد: فعالیت‌های خدمات حقوقی / دفتر اسناد رسمی
نوع فعالیت: تجاری
شرح فعالیت: سردفتر دفتر اسناد رسمی
درصد فعالیت: ۱۰۰

فهرست فعالیت ها بر اساس اینتاکد
درصد فعالیت: ۱۰۰%
نوع: خدمات
کد استاندارد: کد ۳۱۱۰۰۴۰ دفتر اسناد رسمی
شرح فعالیت/توضیحات کد: سردفتر دفتر اسناد رسمی
نوع فعالیت: تجاری
درصد فعالیت: ۱۰۰

فهرست فعالیت ها بر اساس استاندارد آیسیک ۵
درصد فعالیت: ۱۰۰%
نوع فعالیت: خدمات و سرمایه گذاری
کد استاندارد: کد K7411006 دفتر اسناد رسمی
توضیحات کد: فعالیت‌های خدمات حقوقی / دفتر اسناد رسمی
نوع فعالیت: تجاری
شرح فعالیت: دفتریار دفتر اسناد رسمی
درصد فعالیت: ۱۰۰

فهرست فعالیت ها بر اساس اینتاکد
درصد فعالیت: ۱۰۰%
نوع: خدمات
کد استاندارد: کد ۳۱۱۰۰۵۰ دفتر اسناد رسمی
شرح فعالیت/توضیحات کد: دفتریار دفتر اسناد رسمی
نوع فعالیت: تجاری
درصد فعالیت: ۱۰۰

تذکر: سردفتر و دفتریار، شریک یکدیگر نیستند. ۸۵٪ و ۱۵٪ ننویسید.

منبع

پنجره حسابها

پنجره حسابها

پنجره حسابها

توصیه می‌شود فقط همان شماره حسابی که درآمد دفترخانه به آن واریز می‌شود را اعلام کنید؛ همچنین از حساب تجاری (حق التحریر) غیر موارد مربوط به دفتر اسناد رسمی استفاده نشود.

پنجره مجوزها

پنجره مجوزها

پنجره مجوزها

      • نوع مجوز: سایر مجوزهای تاسیس و فعالیت
        عنوان مجوز: حسب مورد (ابلاغ سردفتری اسناد رسمی) یا (ابلاغ دفتریاری اسناد رسمی)
        شماره مجوز: حسب مورد (شماره ابلاغ سردفتری یا دفتریاری)
        مرجع صدور: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
        تاریخ شروع مجوز: حسب مورد (تاریخ ابلاغ سردفتری یا دفتریاری)
        تاریخ اتمام مجوز: ۳۰ سال پس از تاریخ صدور ابلاغ سردفتری یا دفتریاری

 

و در نهایت و پس از اعمال تغییرات لازم، با کلیک بر روی «تایید نهایی اطلات ثبت نام» و در ادامه با کلیک بر روی «تایید اطلاعات» اطلاعات را تایید کنید