تاریخچه تغییرات دفاتر اسناد رسمی

زمان تقریبی مطالعه این مطلب: ۳ دقیقه

تاریخچه تغییرات دفاتر اسناد رسمی

تاریخچه تغییرات دفاتر اسناد رسمی

  • ۱۴۰۱/۰۳/۲۸: امکان ارسال مفاصاحساب مالیاتی برای املاک اداری،کشاورزی،صنعتی،خدماتی و… (به غیر از تجاری)
  • ۱۴۰۰/۱۰/۱۳: اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰
  • ۱۴۰۰/۰۸/۱۷: امکان روئیت متن حقوقی کلیه اسناد در سامانه ثبت الکترونیک اسناد (تاریخ تقریبی درج شده است)
  • ۱۴۰۰/۰۱/۱۶: آیین‌نامه شماره ۹۰۰۰/۵۸۳/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱/۱۰ ریاست محترم قوه قضائیه چاپ روزنامه رسمی شد
  • ۱۳۹۹/۱۰/۲۲: تطبیق اثر انگشت با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی در سراسر کشور
  • ۱۳۹۹/۱۰/۱۰: غیرقابل ویرایش شدن مبلغ حق‌التحریر برخی اسناد
  • ۱۳۹۹/۰۷/۰۱: واریز آنلاین ۱۰٪ کانون سردفتران و دفتریاران
  • ۱۳۹۹/۰۲/۲۷: آغاز عملیات برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک (در تمام شهرهای کشور)
  • ۱۳۹۹/۰۲/۲۰: آغاز عملیات برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک (در مراکز استان ها)
  • ۱۳۹۷/۰۶/۱۳: آغاز بکار پرداخت الکترونیک در سامانه ثبت آنی در سراسر کشور
  • ۱۳۹۷/۰۴/۲۱: آغاز بکار پرداخت الکترونیک در سامانه ثبت آنی در استان تهران
  • ۱۳۹۶/۱۱/۲۳: آغاز بکار پرداخت الکترونیک هزینه‌های گواهی امضاء در سامانه ثبت آنی
  • ۱۳۹۶/۱۱/۲۳: فراهم شدن امکان اخذ الکترونیک اطلاعات قطعات تفکیکی در سامانه ثبت آنی
  • ۱۳۹۶/۱۱/۱۷: امکان دریافت الکترونیک اطلاعات صورتمجلس تفکیکی در اسناد تقسیم نامه
  • ۱۳۹۶/۰۵/۱۵: تغییر (کاهش) تعرفه حق‌التحریر به موجب رای دیوان (از ساعت ۱۳:۳۶)
  • ۱۳۹۶/۰۳/۲۳: امکان ثبت بی‌اعتباری بخشی از مفاد سند بر اساس حکم دادگاه در ملاحظات دفتر
  • ۱۳۹۶/۰۲/۲۷: ارسال پیامک هزینه‌های سند به اصحاب سند
  • ۱۳۹۵/۱۱/۱۶: آغاز بکار دفتر الکترونیک گواهی امضاء
  • ۱۳۹۵/۰۷/۲۶: تکمیل فرم بهره‌برداری از دفتر الکترونیک حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
  • ۱۳۹۵/۰۷/۲۵: رسید پرداخت هزینه‌ها در سامانه ثبت الکترونیک اسناد
  • ۱۳۹۵/۰۶/۱۵: حذف امضاء دفتریار از نسخ نهایی اسناد
  • ۱۳۹۵/۰۶/۱۰: آغاز بکار دفتر الکترونیک سردفتر (حذف دفتر سنتی)
  • ۱۳۹۵/۰۵/۱۵: تغییر تعرفه حق‌التحریر به موجب تبصره ۶ بخشنامه ۹۴/۷۷۸۱۱ – ۹۴/۵/۱۲
  • ۱۳۹۵/۰۳/۱۸: نمایش تصویر اثر انگشت اخذ شده قبلی در صورت مغایرت با اثر انگشت اخذ شده فعلی
  • ۱۳۹۵/۰۳/۰۵: محاسبه حق‌التحریر سایر اسناد مالی بر اساس جدول اسناد رهنی(اعمال از ۱۳۹۵/۰۳/۱۲)
  • ۱۳۹۵/۰۱/۰۱: هشدار سامانه مبنی بر عدم مطابقت اثر انگشت دریافت شده با آخرین اثر انگشت ثبت شده
  • ۱۳۹۴/۱۰/۰۶: تایید نهایی اسناد فقط با اخذ اثر انگشت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۳۰: آغاز بکار اخد اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی تهران (۱۳۹۴/۰۳/۲۴ زنجان)
  • ۱۳۹۴/۰۵/۱۵: تغییر تعرفه حق‌التحریر (بخشنامه ۹۴/۷۷۸۱۱ – ۹۴/۵/۱۲)
  • ۱۳۹۳/۰۶/۱۰: تنظیم اسناد رسمی با قابلیت صدور الکترونیک خلاصه معاملات
  • ۱۳۹۳/۰۵/۱۳: ارسال الکترونیک خلاصه معاملات از طریق توکن حاوی گواهی امضاء الکترونیک
  • ۱۳۹۳/۰۲/۰۹: ثبت نام سردفتران و دفتریاران استان تهران از ساعت ۱۳ تاریخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ در سایت ثبت آمار
  • ۱۳۹۲/۱۰/۱۷: اجباری شدن ورود شماره تلفن همراه اصحاب سند به جهت ارسال پیامک خودکار مبنی بر نهایی شدن سند پس از تایید نهایی اسناد توسط سردفتر (فهرست تغییرات صورت گرفته در نسخه ۱٫۲٫۰)
  • ۱۳۹۲/۱۰/۱۷: امکان فراخوانی و مشاهده عکس کارت ملی اشخاص حقیقی در دفاتر استان قزوین و به تدریج در سایر استان‌ها (فهرست تغییرات صورت گرفته در نسخه ۱٫۲٫۰)
  • ۱۳۹۲/۰۷/۱۶: امکان اخذ مشخصات اشخاص حقیقی از ثبت احوال با ورود شماره ملی و تاریخ تولد (از ساعت ۹:۳۰ صبح)
  • ۱۳۹۲/۰۶/۲۶: آغاز بکار ثبت آنی
  • ۱۳۹۲/۰۵/۱۳: ارسال الکترونیک خلاصه معاملات املاک صرفا از طریق توکن
  • ۱۳۹۲/۰۲/۰۹: حذف امضای معامل و متعامل از خلاصه معامله
  • ۱۳۹۲/۰۱/۲۸: بررسی هویت اشخاص با استفاده از سامانه الکترونیک ثبت احوال
  • ۱۳۹۲/۰۱/۰۱: حذف اوراق نیم برگی و یک برگی
  • ۱۳۹۲/۰۱/۰۱: ثبت الکترونیکی خلاصه معاملات املاک
  • ۱۳۹۱/۱۲/۰۵: آغاز ارسال الکترونیک خلاصه معاملات
  • ۱۳۸۹/۰۷/۰۱: آغاز وصول مالیات بر ارزش افزوده در دفاتر اسناد رسمی (فراخوان چهارم)
تاریخچه تغییرات دفاتر اسناد رسمی