دستورالعمل واریز هزینه استعلام موضوع تبصره ۲۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۴
ادارات کل ثبت اسناد و املاک استانها
سلام علیکم
در اجرای تبصره ۲۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور که مقرر می دارد ” به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه داده می شود به ازای هر مورد ارائه پاسخ الکترونیک به استعلامات و اعلام وضعیت املاک از بانک جامع اطلاعات ، علاوه بر تعرفه مصوب دریافتی ، در مناطق شهری مبلغ سیصدهزار (۳۰۰.۰۰۰) ریال و در مناطق غیرشهری مبلغ یکصدهزار (۱۰۰.۰۰۰) ریال اخذ و بحساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. ” با عنایت به نامه شماره ۵۵/۵۹۱ مورخ ۹۴/۱/۹ معاون محترم نظارت مالی و خزانه دار کل کشور مبنی بر افتتاح حساب متمرکز سیبا به شماره ۲۱۷۱۳۲۹۰۲۴۰۰۸ تحت عنوان ” رابط تمرکز وجوه درآمد حاصل از افزایش تعرفه پاسخ الکترونیک به استعلامات و اعلام وضعیت املاک از بانک جامع اطلاعات ” به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نزد شعبه ثبت کل کد (۳۰۱) در مرکز و پیرو رونوشت نامه شماره ۹۴/۶۳۰ مورخ ۹۴/۱/۱۰ ذیحساب و مدیر کل محترم امور مالی سازمان عنوان اداره کل امور اقتصادی و دارائی استانها دستور فرمائید ، ضمن هماهنگی با نمایندگی خزانه در آن استان به قید فوریت نسبت به افتتاح حساب رابط استانی با عنوان فوق اقدام و شماره حساب مفتوحه را جهت بروز رسانی نرم افزار سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی (pos) به ذیحسابی و دفتر برنامه و بودجه سازمان اعلام تا تمهیدات لازم جهت اجرایی نمودن تبصره مذکور صورت پذیرد.
مقتضی است کمافی السابق نسبت به وصول یکصدهزار (۱۰۰۰۰۰) ریال تعرفه مصوب موضوع ردیف درآمدی ۱۶۰۱۳۸ و واریز آن بحساب ذیربط اقدام و علاوه بر آن تا زمان بروز رسانی نرم افزاری سیستم پرداخت الکترونیکی مطابق شماره حساب آن استان ، تعرفه موضوع تبصره ۲۱ قانون بودجه سال جاری (مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال در مناطق شهری و مبلغ ۱۰۰۰۰۰ ریال در مناطق روستایی) را از طریق گزینه فعال شده بر روی (pos) منصوبه در دفترخانه اخذ و واریز نمائید. کنترل و ارسال آمار درآمدهای مذکور تا زمان فراهم شدن امکان گزارش گیری سیستمی ، مورد تاکید می باشد.
سهراب عزیزاللهی
معاون توسعه مدیریت و منابع
منبع: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران
ادامه مطلب را مطالعه کنید